سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم مورد نیاز برای اسپری شابلون تاتو بدن لمینت در خانه 2022

آموزش شابلون تاتو موقت بدن و چند گام ساده و راحت

 

 

 

آموزش شابلون تاتو موقت بدن و چند گام ساده و راحت تصور کنید لوازم مورد نیاز برای شابلون تاتو که برای تتو بدن کافی است یک طرح ساده را روی پوست خود قرار دهید، اما این کار به تنهایی کافی نیست و انجام دادن خالکوبی نیازمند طی کردن چند مرحله است که در این راهنما به آموزش تتو بدن می پردازیم. اگرچه با انجام دادن تتو روی بدن خود کمی احساس درد خواهید کرد، اما طراحی نمادها و الگوهای مختلف روی پوست یک حس خوشایند به شما می دهد و اغلب با نگاه کردن به آن احساس قدرت و جسارت می کنید.

_در ادامه با آموزش 6 گام ساده برای انجام دادنافزایش شغل تاتو  تتو بدن در خدمت شما عزیزان خواهیم بود:

آموزش شابلون تاتو موقت بدن و چند گام ساده و راحت

گام اول: چیزهایی که باید قبل از آموزش تتو بدن بدانید

آنچه باید بدانید این است که هنگام خالکوبی کردن خطرات زیادی پوست را تهدید می کنند، به همین خاطر باید تمامی تجهیزات استریل شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تاتوکار باید با سرعت مناسبی از دستگاه استفاده کند و هرچه سوزن بیشتر در بدن فرو برود، درد بیشتری احساس خواهد شد. اگر شما می خواهید یادگیری تاتو را شروع کنید، بهتر است ابتدا روی پوست های مصنوعی این کار را انجام دهید.

گام دوم: انتخاب تجهیزات و مواد با کیفیت

اولین خریدی که شما باید انجام دهید، تهیه دستگاه و تجهیزات خالکوبی خواهد بود. از آنجایی که تتو بدن می تواند منجر به به وجود آمدن برخی عفونت ها شود، باید بیشتر تمرکز شما روی تمیز بودن تجهیزات باشد نه صرفا روی تکنیک ها. ما توصیه می کنیم از محصولاتی مانند سوزن های مخصوص خالکوبی، دستکش های لاستیکی، ظرف جوهر یکبار مصرف، ابزار مخصوص مالیدن الکل روی پوست و توپ های پنبه ای استفاده کنید. همچنین باید برای کار خود جوهرهای تاتو با کیفیت بالا را خریداری نمایید، زیرا جوهرهای ارزان قیمت ممکن است فاقد کیفیت باشند و پوست مشتری نسبت به آنها واکنش های وحشتناکی نشان دهد.

 

لمینت دندان می توانند اعتماد به نفس را بالا ببرد

 

 

گام سوم: طراحی چندین سبک را یاد بگیرید

سعی کنید ابتدا چند طرح و سبک خوب را در روش درست کردن حنا در منزل اینترنت پیدا کرده و آنها را تمرین کنید. از آنجا که شما در حال حاضر یک تاتوکار حرفه ای نیستید، به یادگیری آخرین تکنیک های خالکوبی نیز نیاز خواهید داشت. ایده خوب این است که به ترسیم طرح هایی مانند قلب، صلیب، ستاره ها، نقاشی عناصر طبیعی و برخی حروف روی بیاورید، چراکه این کار بسیار ساده بوده و شما می توانید کار خود را با طراحی این اشکال آغاز کنید.

گام چهارم: یاد بگیرید ناحیه ای که قرار است تتو روی آن انجام شود را آماده کنید

نکته دیگری که باید هنگام آموزش تتو بدن بیاموزید، نحوه آماده سازی بدن مشتری است. شما باید مطمئن شوید فردی که می خواهد خالکوبی کند، حداقل از 24 ساعت قبل مشروبات الکلی مصرف نکرده باشد. همچنین لازم است از عدم مصرف هرگونه مسکن یا دارویی که باعث ضعف خون او می شود اطمینان حاصل کنید. حال باید ناحیه مورد نظر را آماده کرده باشید. اولین کار تراشیدن موی منطقه است و برای این کار توصیه می شود از یک تیغه کارنکرده استفاده نمایید.

زیباترین طرح تتو بدن از دیدگاه مشتریان

گام پنجم: طرح را روی پوست بکشید

برای شروع عملیات اصلی تتو بدن لازم است انتخاب تاتو زدن خالکوبی ابتدا طرح را ترسیم کنید. با استفاده از لوسیون استنسیل، پوست را مالش داده و از طریق سوزن تاتو روی خطوط (که با استفاده از شابلون به پوست منتقل کرده اید) حرکت کنید. توصیه می شود در حین کار سرعت خود را پایین بیاورید تا علاوه بر به دست آوردن یک خالکوبی بی نقص، از آسیب دیدن بدن مشتری جلوگیری شود.

_در صورت قرار گرفتن ناخواسته سوزن در هر جای دیگری از بدن و ریخته شدن جوهر اضافی روی آن، به سرعت ناحیه را با استفاده از یک حوله تمیز پاک کنید.

گام ششم: خالکوبی را تمیز کنید

بعد از اتمام تمامی مراحل فوق، ممکن است جوهر اضافی زیادی را روی ناحیه تتو شده مشاهده کنید. کاری که در این مرحله می توانید انجام دهید این است که آن را با سرعت بالایی تمیز نمایید. همچنین نباید ژل و یا لوسیون حاوی مواد نفتی را روی خالکوبی بگذارید، زیرا این کار باعث پر شدن منافذ پوستی شده و به آن آسیب می زند.

علاوه براین، شما نباید خیلی سریع تتو را بشویید و باید کمی صبر کنید تا التهاب آن به طور طبیعی آرام شود. اجباری نیست که روی پوست از پماد های تسکین دهنده یا ویتامینه استفاده شود، اما به هر حال استفاده از آن ها می تواند مفید باشد. پس از اتمام تتو، مشتری باید پوست خود را با استفاده از باند های تمیز بپوشاند و تا زمان التیام آن حتما بهداشت فردی را رعایت کند.

هر آنچه باید از آموزش تتو بدن بدانید

چند نکته مهم در رابطه با آموزش تتو بدن

  • مالش دادن پوست با استفاده از پمادهای تجربه های اول من راجب اولین شابلون مخصوص پوست را صاف کرده و به سوزن کمک می کند تا راحت تر روی آن حرکت کند.
  • به یاد داشته باشید که تنها در صورت استریل بودن تجهیزات، یادگیری تکنیک های مفید و به کارگیری مواد با کیفیت به یک نتیجه مطلوب دست خواهید یافت.
  • اگر مشتری حالت روحی خوبی ندارد یا عصبی است، از او بخواهید که نفس خود را نگه ندارد، بلکه یک نفس آهسته و عمیق بکشد و آرامش خود را حفظ کند.
  • این نکته را به مشتری یادآور شوید که در لحظات اول شاید درد بیشتری را احساس کند، اما پس از آن پوست به نوعی عادت می کند و درد شروع به فروکش خواهد کرد.
  • رعایت دستورالعمل های مراقبت تاتو بسیار مهم است. شما می توانید اقداماتی که مشتری برای مراقبت از پوست خود انجام دهد را هم به صورت شفاهی برای او بازگو کنید و هم بر روی یک برگه بنویسید و از او بخواهید که تمامی موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کند.

برای آموزش تتو بدن به صورت حرفه ای چکار کنیم؟

برای این کار می توانید کتاب هایی راجع به تتو کردن را مطالعه نمایید و آموزش های ویدئویی را تماشا کنید. یک ایده خوب دیگر این است که به عنوان شاگرد در کنار یک شخص حرفه ای آموزش ببینید، این کار به شما کمک می کند تا بهترین تکنیک های تتو را بیاموزید و در کار خود موفق شوید.

آموزش تتو بدن, مقالات تاتو

مهم ترین نکات درباره مراقبت تاتو که ممکن است ندانید

علاوه بر انتخاب طرح خالکوبی و جوهر آن، مراقبت تاتو یکی از مهم ترین کارهایی است که باید جهت محافظت از پوست خود انجام دهید. شما باید بدانید که چگونه به بهترین وجه ممکن از یک خالکوبی مراقبت می شود و با عوارض احتمالی آن در روزهای اول آشنا باشید. آموزشگاه تتولند، در همین راهنمای کوچک به شما آموزش می دهد که چگونه مراقبت تاتو در روزهای اول را انجام دهید.

دلایل خارش بعد از تاتو

مراقبت تاتو های جدید در ساعات اول

  1. باند خود را تا زمانی که هنرمندتان می گوید، روی پوست خود نگه دارید. ممکن است این مدت زمان یک ساعت الی یک روز باشد.
  2. بعد از جدا کردن باند، با استفاده از آب گرم و صابون بدون الکل، خالکوبی خود را کاملا تمیز کنید تا خون و پلاسمای اضافی خشک شده از بین برود.
  3. حال باید تاتوی خود را خشک کنید. البته دقت داشته باشید که برای این کار باید از یک حوله تمیز استفاده کرده و آن را به آرامی و طی چندین مرحله روی پوست خود گذاشته و سپس بردارید.
  4. در ادامه یک لایه نازک از لوسیون که تاتوکار به شما معرفی می کند را روی آن بمالید.

مراحل فوق باید تا زمان بهبودی کامل تاتو (2 تا 4 هفته) تکرار شوند. به یاد داشته باشید که خالکوبی شما تا زمانی که پوسته پوسته می شود، در خطر عفونت قرار دارد و شما تحت هیچ عنوان نباید پوست های جدا شده را برداشته یا آن ها را بکشید. علاوه براین، باید از خالکوبی خود در برابر تابش شدید نور خورشید محافظت کرده و تا زمانی که کاملاً بهبود نیافته است، از لوسیون های ضد آفتاب استفاده نکنید.

سوزش و قرمزی بعد از تاتو

مراقبت های اولیه تاتو

معمولا حداکثر تا 4 هفته بعد از انجام خالکوبی باید پوستتان التیام یابد و شما در این مدت زمان باید به بهترین نحو از خود مراقبت کرده تا دچار عفونت یا سایر عوارض پوستی نشوید. علاوه براین، رعایت نکردن دستورالعمل ها می تواند طراحی شما را خراب کند. تا حد ممکن تاتوی خود را از آب دور نگه دارید و برای استحمام، به یک دوش گرفتن کوتاه بسنده کرده و از شنا کردن نیز اجتناب کنید.

نحوه مراقبت تاتو در روز اول

  1. باند پیچی کردن

این که چه مدت زمانی لازم است باند را  روی خالکوبی خود نگه دارید، به شرایط مختلفی بستگی دارد و تاتو آرتیست موظف است که در این زمینه شما را راهنمایی کند. توجه داشته باشید که تکنیک های مختلفی برای باند پیچی وجود دارد، اما این دلیل نمی شود که برخی از روش ها اشتباه باشند، بلکه هر آرتیستی از یک تکنیک خاص استفاده می کند. عموماً، شما می توانید 2 الی 3 ساعت بعد از انجام خالکوبی آن را باز کنید، اما برخی از هنرمندان توصیه می کنند که بهتر است پوست شما به مدت یک شب به حالت باند پیچی شده بماند.

  1. برداشتن باند

باند را با دقت بالا و با استفاده از قیچی استریل شده برش دهید، سپس آن را به آرامی برداشته و اگر احساس می کنید به پوست شما چسبیده است، مقداری آب ولرم روی آن بریزید تا به راحتی از سطح کار جدا شود.

دستورالعمل های مراقبت تاتو برای اولین شستشو

  1. بعد از اینکه باند خود را جدا کردید، احتمالاً تاتوی شما با یک لایه ضخیم و غلیظ از خون، پلاسما، جوهر و مایع لنفاوی پوشانده می شود. به آرامی آب ولرم را روی خالکوبی بپاشید و ناحیه را با کف دست و انگشتان خود مرطوب کنید، البته دقت داشته باشید که آب نباید خیلی گرم باشد.
  2. حال باید مقدار مناسبی از صابون ضد باکتری و بدون عطر را روی زخم آغشته کرده و سعی کنید تمام قسمت های خونی و لخته های خشک شده جوهر را از سطح آن خارج کنید. اگر مقداری لخته خون خشک شده یا جوهر وجود دارد که با مالیدن ملایم از بین نمی رود، هیچ گونه فشاری را به آن ها وارد نکنید، زیرا با این کار پوست شما به شدت آسیب خواهد دید.
  3. بعد از اتمام شستشو اجازه دهید که تاتو خود به خود خشک شده و یا آن را با یک حوله کاغذی خشک کنید.
  4. هنگامی که تاتو کاملاً خشک شد، به آرامی نوعی پماد یا لوسیون مرطوب کننده را به آن بمالید. خالکوبی شما به احتمال زیاد در چند روز آینده نیز کمی دردناک و اذیت کننده خواهد بود.

هر آنچه باید از مراقبت تاتو در 2 یا سه هفته اول بدانید

مراقبت تاتو در روزهای دوم و سوم

تا دو سه روز دیگر، احتمالاً خالکوبی شما همچنان مانند گذشته به نظر می رسد و شاید احساس کنید کمی قرمزی و تورم آن کاهش یافته است، اما احتمالاً تا چند روز آینده هم احساس درد داشته باشید، چراکه ممکن است هنوز مقدار کمی ازجوهر تاتو، لنف و پلاسما پوست شما را تحریک کند که این امر کاملاً طبیعی است. در کنار درد، قرمزی و لایه لایه شدن پوست، احتمالاً ناحیه کار متورم شده و کبود به نظر برسد که بازهم جای نگرانی نیست.

احتمالا در این روزها روند خواب شما کمی ناراحت کننده باشد، زیرا در ناحیه تاتو احساس درد می کنید، اما این مسئله طبیعی است و رفته رفته درد شما کمتر خواهد شد.البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید از خراشیدن، مالش دادن و انداختن وزن خود روی تاتو خودداری کنید.

*هشدار: اگرچه احتمالاً تا حدود یک هفته ممکن است خالکوبی شما زخم و قرمز شود، اما اگر درد یا قرمزی آن بدتر شد، باید به پزشک مراجعه نمایید، زیرا امکان دارد پوست شما عفونت کرده باشد. علاوه براین، به هیچ وجه تمیز کردن پوست خود را به تاخیر نیندازید و هنگام شستشو با ملایمت آن را مالش دهید.

مراقبت تاتو در روز های آینده

از پوشیدن هر نوع لباس بسیار تنگ و یا هر چیز دیگری که می تواند زخم را مالش دهد، بپرهیزید. در روز های چهارم تا شانزدهم همچنان شاهد زخم یا پوسته پوسته شدن تاتو خواهید بود که یک امر طبیعی است. علاوه براین، ممکن است در این روزها پوست شما به علت خشک شدن شروع به خارش کند یا شاهد زخم های وحشتناکی باشید که این امر به علت لایه لایه شدن پوست اتفاق می افتد.

آموزش تتو بدن, مقالات تاتو

هر آنچه که باید یک تاتوکار در مورد سوزن تاتو بداند

همه هنرمندان خالکوبی کار خود را از یک جایی شروع کرده اند و سوزن تاتو یکی از ابزارهایی است که هر آرتیستی باید روش استفاده از آن را بلد باشد. شما به عنوان یک آرتیست حرفه ای باید دقیقاً بدانید که هرکدام از این کارتریج ها دقیقاً چه کاری انجام می دهند. اگر شما هم در هر خالکوبی از ابزار مخصوص آن استفاده می کنید، باید در رابطه با آن اطلاعات کافی را داشته باشید، چراکه در گروه بندی ها و اندازه های کاملاً متفاوتی وجود دارند. شما به عنوان یک هنرمند، از سوزن های تاتو بیشتر از هر وسیله دیگری استفاده خواهید کرد، بنابراین، این راهنما که توسط آموزشگاه تتولند ارائه شده است، شما را با ویژگی های آن آشنا می کند و در هنگام خرید می دانید که باید چه چیزی را جستجو کنید.

سوزن ابرو سایه زن

آیا انواع سوزن تاتو را می شناسید؟

این ابزار در چهار شکل مختلف وجود دارد که در ادامه آن ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  1. سوزن های گرد

این محصول از تعدادی پین تشکیل شده که در یک محور مرکزی به صورت دایره ای لحیم شده اند. بسته به میزان نزدیکی پین ها، می توان آن ها را برای کارهای فنی، خطوط کوچک و طراحی یک تاتو با جزئیات کامل مورد استفاده قرار داد. همچنین ممکن است لازم باشد آسترهای گرد آن را از هم کمی بازتر کنید که این مدل معمولا برای طرح های ضخیم و جسورانه مانند آنچه که در خالکوبی های سبک ژاپنی وجود دارد، استفاده می شود. سوزن های گرد برای پر رنگ کردن طرح و ایجاد سایه اصلی مناسب هستند.

این مدل به دو دسته خط گیری  RL(Round Liner) و سایه زن RS(Round Shader) تقسیم بندی می شوند و شما به طور مداوم آن ها را در انواع مختلف مانند 9RL مشاهده خواهید کرد که کلمه RL نشان دهنده مدل و عدد 9 بیانگر تعداد سر های آن است. اگر می خواهید در حین کار سرعت خود را بالا ببرید یا در طراحی خود یک سایه ایجاد نمایید، پیشنهاد ما استفاده از سوزن های داری 3، 5، 7 یا 9 پین است.

  1. سوزن تاتو تخت

در این مدل، پین ها در یک خط مستقیم به یک نوار پهن لحیم می شوند و برای خوراندن جوهر با حجم بیشتر به پوست مناسب هستند. دقیقاً مانند سوزن های گرد، تعداد پین های جلویی در نام آن ها مانند 3FL یا 7FS نوشته شده است.

  1. سوزن های مگنوم

مگنوم به دلیل سهولت استفاده در کار سایه زنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار دارای پین های بلندتری بوده و شکل آن همانند مدل های تخت است، با این تفاوت که بیش از یک ردیف پین در کنار یکدیگر لحیم شده اند. مگنوم جوهر زیادی را به خورد پوست می دهد و برای انجام دادن تاتوهای بزرگ گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. از آنجا که این وسیله جوهر بسیار زیادی را مصرف می کند، در حین انجام کار به پاس های کمتری احتیاج خواهید داشت، به این معنی که آسیب کمتری به پوست وارد می کند، چراکه آن را با تعداد دفعات کمتری عبور می دهید.

سوزن کارتریج چیچی چیست

  1. مگنوم های منحنی یا قوس دار RM

مگنوم منحنی یا قوس دار، لبه گردی دارد که سازگاری بیشتری با پوست داشته و باعث ایجاد خطوط ثابت، پراکندگی بالاتر جوهر و کاهش آسیب دیدگی پوستی می شود. واحد مساحت مگنوم گرد به عنوان RM مشخص می شود، به عنوان مثال RM5  یک مگنوم خمیده دارای پنج سر می باشد.

اندازه های سوزن تاتو

به عنوان مثال، سوزن خالکوبی 1204RL دارای 12 سر باریک  در4 دور می باشد و معمولا ضخامت هر پین به طور متوسط بین 0.30mm و 0.35mm است. اگر می خواهید خطوط راه راه را تاتو کنید، کنسول FiveM1 می تواند به شما کمک کند، چراکه دارای 5 پین بر روی یک میله می باشد.

نکات مهم در رابطه با سوزن تاتو

  1. اگر در پی به دست آوردن یک طراحی دقیق هستید که شامل حجم زیادی از سایه های رنگی یا جوهر خالکوبی زیبا باشد، مدل های گرد بهترین گزینه هستند، زیرا در حول یک محور لحیم کاری شده اند که برای سایه زنی یا ایجاد خطوط ایده آل خواهند بود.
  2. اگر مشتری یک تاتوی نوشتاری بخواهد، بهترین گزینه RL است و یا اگر یک طراحی سایه دار بخواهد، استفاده از RS می تواند کمک خوبی برای شما باشد.
  3. ابزارهای خالکوبی باید استریل شده باشند و در یک محیط کاملا بهداشتی نگهداری شوند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از یک ابزار برای چند فرد، می تواند صدمات زیادی را به پوست آن ها وارد کند.
  4. پرکاربرد ترین سوزن ها، آن هایی هستند که دارای 3، 5، 7، 9، 13 و 15 سر می باشند.

معرفی چند مدل متداول

سوزن های BIGWASP

مزایا:

  • ساخته شده از قطعات با کیفیت بالا
  • دارای پین های تیز و مخصوص هنرمندان حرفه ای
  • جوهر بیشتری با پاس کمتری ارائه می دهد
  • مناسب برای کار خط یا رنگ آمیزی

معایب:

  • مقدار محدود پین در هر کیت

سوزن های ACE

مزایا:

  • بهترین سوزن تاتو یکبار مصرف برای هنرمندانی که می خواهند تاتوهای مختلفی را انجام دهند.
  • طراحی از جنس فولاد استنلس با بالاترین کیفیت
  • به صورت جداگانه در کلیه دستگاه های خالکوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

معایب:

  • کمی گرانتر از محصولات مشابه است.

سوزن های نقره ای

مزایا:

  • نتایج بسیار مطلوبی را ارائه می دهد.
  • هر سوزن دارای نشانگر نوار ضد گاز EO است.

معایب:

  • در اندازه های محدودی وجود دارد.