سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم مورد نیاز برای اسپری شابلون تاتو بدن لمینت در خانه 2022

افزایش شغل تاتو زدن خالکوبی روی پوست در ایران

افزایش شغل تاتو زدن خالکوبی روی پوست در ایران

 

خالکوبی یا تاتو این روزها بیش از گذشته لوازم مورد نیاز برای شابلون در جامعه رواج پیدا کرده و داشتن یک تاتوکار ماهر برای آرایشگاه‌های زنانه و مردانه امتیاز ویژه‌ای است که می‌تواند تعداد مشتریان آن آرایشگاه را به یکباره چندبرابر کند.

افزایش شغل تاتو زدن خالکوبی روی پوست در ایران

در سال‌های اخیر درخواست‌ها برای انجام تاتو یا همان خالکوبی‌های قدیمی زیادشده و تعداد زیادی از افراد حاضرند برای دستیابی به نقش و نگاری که می‌خواهند، قیمت‌های هنگفتی را هزینه کنند. تا چند سال گذشته خالکوبی‌ها با رنگ‌های سیاه انجام می‌شد این روزها اما طیف وسیعی از رنگ‌هایی که گفته می‌شوند رنگ طبیعی هستند، برای خالکوبی استفاده می‌شود و فرد متقاضی خالکوبی می‌تواند نقش و نگار رنگینی را در بدن خود ترسیم کند.

قیمت پایین سوزن‌ها که از 250تومان شروع می‌شود و رنگ‌های متنوع استفاده شده در تاتو، باعث شده تا روزبه‌روز به مشتریان این به‌اصطلاح عمل زیبایی افزوده شود. اما با وجود تمام هشدارهایی که درخصوص انتقال چندین نوع بیماری به‌وسیله تاتو گفته می‌شود، همچنان شاهد رونق این کار در سالن‌های زیبایی هستیم.

براساس اعلام اداره بهداشت وزارت بهداشت آرایشگران نمی‌توانند اقدام به انجام تاتو کنند و این کار حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود چرا که تاتو کاربردهایی پزشکی در زمینه پوشاندن و از میان‌بردن نقایص مختلف مانند نقایص مادرزادی یا اکتسابی دارد که دلیل خوبی برای سپردن آن به‌دست پزشکان است.

به‌گفته دکتر جعفر بای، جامعه‌شناس افرادی که به سمت خالکوبی می‌روندو نقش‌های ریز و درشت روی بدنشان ترسیم می‌کنند بیشتر به‌دنبال جلب توجه اطرافیان هستند و نوع نقشی که فرد خالکوبی می‌کند و محل انجام خالکوبی نیز در این مسئله مهم است چرا که باعث جلب توجه دیگران می‌شود.

به گفته وی در گذشته افرادی که اقدام به خالکوبی می‌کردند آموزش شابلون تاتو  مشخص بودند و نقوش خالکوبی شده نیز بستگی به نوع فعالیت آنها در جامعه داشت. مثلا فردی که روی بدن خود اژدها خالکوبی می‌کرد به‌دنبال ایجاد حالت ترس و وحشت بود، یا افرادی که در زندان هستند به‌دلیل دوری از خانواده اقدام به انجام خالکوبی با موضوعات عاطفی می‌کنند. اما این کار بعد از مدتی باعث می‌شود تا فرد نه‌تنها از این خالکوبی لذت نبرد بلکه به انحای مختلف سعی در مخفی کردن آن از دیگران و یا پاک کردن این نقوش کند. به‌گفته بای، یکی از دلایل گرایش جوانان به پدیده خالکوبی، ضربه‌های عاطفی و تجربه‌های تلخی است که برخی از آنها در زندگی با آن مواجه شده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که درصد خالکوبی در میان زنان مطلقه و دختران فراری بیشتر است که این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن عدم‌موفقیت در زندگی اجتماعی یا دستیابی به فرصت‌های مناسب شغلی است. همچنین ایجاد فاصله طبقاتی در بین شهروندان و تضعیف طبقه متوسط می‌تواند در بروز رفتارهای متفاوت تأثیرگذار باشد.بای با تأکید بر اینکه تاتو یا خالکوبی وسیله‌ای برای بیان خواسته‌ها و رشد شخصیتی فرد نوجوان و جوان است، به همشهری گفت:‌این کار باعث می‌شود تا این احساس در جوان به‌وجود بیاید که می‌تواند با استقلال و به تنهایی برای افزایش شغل تاتو زدن خود و بدن خود تصمیم‌گیری کند.

  • چند می‌گیری تاتو کنی؟

امروزه خالکوبی یا تاتو بیشتر از اینکه توسط متخصصان پوست انجام شود در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی رواج دارد. آنچه مسلم است اینکه بیشتر کسانی که این کار را انجام می‌دهند نه‌تنها مجوز قانونی از وزارت بهداشت ندارند بلکه به‌صورت تجربی و در آموزشگاه‌های خصوصی چگونگی انجام تاتو را فرا گرفته‌اند روش درست کردن حنا و حالا به‌صورت مجزا اقدام به تاتو و خالکوبی می‌کنند که نتایج آن در بیشتر مواقع ایجاد حساسیت‌های پوستی در اثر خالکوبی و استفاده از رنگ‌های شیمیایی است. انتقال بیماری‌های واگیردار پوستی و خونی به‌دلیل استفاده از وسایل مشترک کمترین آسیب‌هایی است که به فرد وارد می‌شود.

وسایل انجام تاتو این روزها در اکثر مغازه‌های تجهیزات پزشکی خیابان ولیعصر به فروش می‌رسد وسایلی که گفته می‌شود به‌صورت قاچاق از آلمان و تایلند وارد کشور می‌شود. اعظم. ف مسئول یکی از آرایشگاه‌های شرق تهران می‌گوید:‌ بیشتر مشتریان تاتو این روزها 18تا 40سال دارند و بیشترین تاتو که در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود تاتوی ابرو، چشم و لب است و در مرحله بعد تاتوهایی است که روی بدن ترسیم می‌شود. به گفته وی قیمت تاتو در محله‌های مختلف شهر متفاوت است.